Skip to main content

Conference "Attention! Smartphone"

June 4th 2025

Lublin Conference Center

About

 the conference

The “Attention! Smartphone” conference is a unique event in Europe devoted to the issues of digitalization and excessive use of screen devices by children and young people. We meet with outstanding specialists in the field of pedagogy, psychology and psychiatry, as well as experts and popularizers of knowledge about digital threats and digital hygiene. We discuss, among others, “screen addiction”, digitalization of education, the issue of smartphones in schools and the role of modern technologies in social life.

Who

 will benefit

from the conference

The “Attention! Smartphone” conference is addressed to:

Teachers and educators

interested in media education, cybersecurity and conscious use of technology among students.

Parents and guardians

wanting to better understand the impact of smartphones on children and young people and learn how to support healthy digital habits.

Psychologists and specialists

mental health – dealing with digital addictions, the impact of screens on children’s development and their mental health.

Decision makers and education experts

working on strategies to regulate the use of digital devices in schools and educational institutions.

Every one

who is interested in a healthy approach to technology and wants to use mobile devices consciously, taking care of digital balance.

Participation in the conference

was and always will be

free!

What can you gain by

attending the conference?

Awareness of the impact of technology on life

You will learn how smartphones and digital media affect concentration, mental health, interpersonal relationships, and the development of children and adolescents. You will receive reliable information based on the latest scientific research.

Better understanding smartphone addiction problem

You will learn what mechanisms make it so difficult to break away from the screen and how to recognize the first symptoms of digital addiction in children and adults.

Practical tips and strategies

You’ll learn specific ways to reduce the negative impact of screens and build healthy digital habits. Experts will advise you on how to implement technology usage rules at home, school and work.

Cybersecurity knowledge

You will receive practical tips on protecting your privacy and online safety – both yours and your loved ones. You will learn how to protect your children from online threats, such as cyberbullying, manipulation and harmful content.

The ability to set healthly boundaries

You will learn how to find a balance between the online and offline worlds. You will learn how to implement a digital detox, reduce excessive use of technology and improve the quality of family and professional relationships.

Access to knowledge from the best experts

You will meet psychologists, educators, researchers and technology specialists who will share their experiences and solutions. This is a great opportunity to ask questions and clear up any doubts.

Possibility to exchange experiences

The conference is not only about lectures, but also an opportunity to meet other parents, teachers and professionals who are struggling with similar challenges. A joint discussion will allow you to look at the problem from different perspectives and find effective solutions.

Don't let

 technology

 take over -

 put your smartphone down

 and live!

Counter

4

Committed employees and volunteers

11

Speakers who performed for us

1111

People took part in our conferences

111

Hours of lectures prepared especially for you

Special guests

Guests

Bogna
Białecka

Psycholog, prezes Fundacji Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii, autorka kilkunastu już poradników psychologicznych w zakresie wychowania i relacji, redaktor portalu dla młodzieży www.pytam.edu.pl ukierunkowanego na rozwój kompetencji emocjonalnych, społecznych i profilaktykę uzależnień, portalu dla rodziców www.rodzice.co, oraz portalu ukierunkowanego na pomoc osobom uzależnionym od pornografii: www.sos.pytam.edu.pl

Karol
Tatara

Radca Prawny, Kwalifikowany Doradca Restrukturyzacyjny (Licencja Ministra Sprawiedliwości nr 682)
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz School of American Law organizowanej przez The Catholic University of America w Waszyngtonie wraz z WPiA UJ. Specjalizuje się w zakresie prawa upadłościowego oraz restrukturyzacyjnego. Doradzał w pierwszej przeprowadzonej w Polsce przygotowanej likwidacji (pre-pack), a także szeregu kolejnych tego rodzaju operacji, które są specjalnością Kancelarii. Uczestniczy także – w rozmaitych rolach – we wszystkich dostępnych po 01.01.2016 r. postępowaniach restrukturyzacyjnych (postępowanie sanacyjne, układowe, przyspieszone postępowanie układowe, postępowanie o zatwierdzenie układu).
Wiceprzewodniczący INSO – Sekcji Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego Instytutu Allerhanda w Krakowie oraz Członek INSOL Europe – międzynarodowej organizacji zrzeszającej praktyków i teoretyków prawa upadłościowego. Prodziekan Krajowej Izby Doradców Restrukturyzacyjnych ds. Legislacji. Kurator spółek prawa handlowego. Ekspert zewnętrzny wchodzący w skład Zespołu powołanego przez Ministra Sprawiedliwości do opracowania projektu zmian przepisów w zakresie upadłości konsumenckiej oraz Zespołu ds. nowelizacji prawa restrukturyzacyjnego w związku z implementacją Dyrektywy 2019/1023. Ekspert Banku Światowego w zakresie prawnych aspektów niewypłacalności w raporcie Doing Business oraz analizach Global Indicators.
Gościnny wykładowca z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego oraz prowadzący zajęcia dla aplikantów z tego zakresu.
W uznaniu zaangażowania w restrukturyzację spółki giełdowej Miraculum S.A. został przez Rzeczpospolitą uznany za Najlepszego Prawnika Przedsiębiorstwa 2011.
Od roku 2015 r. otrzymuje indywidualną rekomendację w kategorii prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego w Rankingu Kancelarii Prawniczych Rzeczpospolitej, jak również otrzymał rekomendację w międzynarodowym rankingu Who’s Who Legal, a także w Band 4 Restructuring / Insolvency rankingu Chambers Europe 2020 oraz 2021. W 2022 r. otrzymał Band 3 Restructuring / Insolvency rankingu Chambers Europe, a w 2023 r. dodatkowo indywidualną wzmiankę w Rankingu the Legal 500 EMEA Restructuring and Insolvency Poland.

Krzysztof
Mazur

Doktor nauk politycznych; były wiceminister rozwoju; pracuje na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w branży VC.Autor kanału na Youtubie #Geoekonomia, na którym opisuje globalne zależnośc pomiędzy gospodarką, technologią, polityką i życiem społecznym. Członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP (2015-202) oraz Rady Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (2015-2019). Prezes Klub Jagiellońskiego (2007 – 2012 / 2015-2018); twórca wielu projektów społecznych (m.in. Akademii Nowoczesnego Patriotyzmu). Mąż Pauliny i tata 5 dzieci.

Mariusz
Jędrzejko

Pedagog społeczny, specjalny i socjolog, dr w zakresie pedagogiki specjalnej, dr hab. nauk społecznych, profesor Akademii Nauk Stosowanych. Diagnosta i terapeuta uzależnień oraz cyberzaburzeń, mediator rodzinny, twórca i dyrektor naukowy Centrum Profilaktyki Społecznej, jednej z największych polskich platform profilaktyki zachowań ryzykownych i uzależnień, przewodniczący Rady Programowej Fundacji Bonum Humanum. Kieruje Ośrodkiem Wsparcia dla dzieci i Dorosłych z Uzależnieniami i Zaburzeniami w Józefowie. Praktyk.

Greta Winkler

Certyfikowany coach mocnych stron SCC wg Instytutu Gallupa, mentor i trenerka Maxwell Leadership Certified Team, specjalizująca się w pracy z liderami, zespołami i organizacjami. Prowadzi procesy rozwojowe oparte na odkrywaniu potencjału i mocnych stron, zarówno w sektorze NGO, jak i biznesie. Dwukrotnie organizowała Dni Świadomości Autyzmu, aktywnie angażując się w życie społeczne oraz działania edukacyjne, których celem jest budowanie zrozumienia wokół codzienności rodzin dotkniętych spektrum autyzmu. Prywatnie mama nastolatka z autyzmem – doświadczenia rodzinne stały się źródłem misji wspierania innych w podobnej sytuacji. Zarządzała przygotowaniami i organizowała międzynarodowe konferencje edukacyjno-transformacyjne. Aktywnie działa w obszarze nowych technologii, specjalizując się w wykorzystaniu sztucznej inteligencji w rozwoju firm i projektów rozwojowych. Łączy wiedzę z zakresu AI, rozwoju osobistego i doświadczenia rodzica, by tworzyć bardziej świadomy, wspierający świat dla różnorodności.

Roman Solecki

Pedagog, profilaktyk, certyfikowany logoterapeuta; psychoterapeuta uzależnień, mediator;
Doktor w dziedzinie nauk społecznych poświęcony Aktywności młodzieży w cyberprzestrzeni. Studia licencjackie z zakresu Poradnictwa Rodzinnego i Mediacji. Bazowy kurs Mediacji w Stowarzyszeniu "Mediatorzy Polscy". Ukończył Małopolski Ośrodek Szkolenia Terapeutów Uzależnień przy Szpitalu Klinicznym im dr. Józefa Babińskiego w Krakowie.
Realizator programu profilaktycznego „Saper – jak rozminować agresję wśród młodzieży"; programu profilaktyczno-wychowawczego „Archezja" i „Cuder". Od 2006 współpracuje z Ośrodkiem Profilaktyki Problemowej „Archezja" jako realizator zajęć profilaktyczno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży.
Prowadzi badania nad aktywnością młodzieży w cyberprzestrzeni, profilaktyką i terapią uzależnień od mediów, depresją i poczuciem sensu życia wśród młodzieży.
Od 2020 roku koordynuje prace Krakowskiego Instytutu Logoterapii.

Stanisław Burdziej

Stanisław Burdziej – socjolog, profesor w IS UMK. Absolwent uniwersytetu w Heidelbergu. W latach 2018-2022 współpracownik w grancie European Research Council Grant (EURO-EXPERT) (kierownik prof. Livia Holden). Kierownik grantu Narodowego Centrum Nauki pt. „Partycypacja, deliberacja, alienacja - legitymizacja władzy sądowniczej w społeczeństwie obywatelskim” (2016). W ramach Inicjatywy Doskonałości–Uczelnia Badawcza na UMK członek Emerging Field pt. „Stare i nowe instytucje - wyzwania i zmiany w perspe-ktywie interdyscyplinarnej” (2020-2023) oraz Grupy Naukowej IDUB pt. „Higher Education, Science and Technology (HEST)” (2023-2025). W latach 2013, 2018 i 2024 Academic Visitor w Center for Socio-Legal Studies na Oxford University. W roku 2014 odbył 3-miesięczny staż na Uniwersytecie w Konstancji. W latach 2007-2008 stypendysta Institüt für die Wissenschaften vom Menschen w Wiedniu. Junior research fellow w John F. Kennedy Institute na Freie Universität Berlin (2006).

Aleksandra Jankowiak

Piotr Czubaty

Audytor, Inspektor Ochrony Danych Osobowych, w obszarze bezpieczeństwa i kontroli wewnętrznej od 2014 roku, a od roku 2016 zastępca Administratora Bezpieczeństwa Informacji w jednej z największych międzynarodowych organizacji finansowych.

Praktyk, wdrażający i stosujący procedury związane z obszarem bezpieczeństwa danych. Audytor z czteroletnim stażem, przeprowadzający kontrole i prowadzący liczne szkolenia. Członek Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych Osobowych, uczestnik spotkań w ramach konsultacji związanych z wdrożeniem RODO. Zaangażowany w promowanie wiedzy i odpowiedzialności za dane osobowe.

Jako wsparcie merytoryczne i głos doradczy, związany m.in. z Sądem Okręgowym w Białymstoku, 18 Białostockim Pułkiem Rozpoznawczym, Wyższą Szkołą Finansów i Zarządzania w Białymstoku oraz Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej. Od 25 maja 2018 r., Inspektor Ochrony Danych Osobowych w podlaskich jednostkach samorządowych.

Dariusz Cupiał

Agnieszka Guzik

Prezes Fundacji „Horyzonty Montessori”. Z wykształcenia socjolog i pedagog. Od wielu lat prowadzi zajęcia ze studentami na Wydziale Polonistyki UJ w Katedrze Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej i z radością przygotowuje młodych ludzi do pracy w szkole, w zawodzie nauczyciela języka polskiego. Od 10 lat współpracuje z Katolicką Szkołą Podstawową Montessori w Krakowie, którą współtworzyła i w ramach której poszukuje najlepszych rozwiązań edukacyjnych. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje wokół relacji uczeń–nauczyciel, kompetencji pedagogicznych nauczyciela i metody Marii Montessori. Inspirują ją praca zespołowa i marzy o edukacji, w której autentycznie dzieci mogą się rozwijać, a nauczyciele są wysokiej klasy specjalistami. Wierzy, że dobro wraca do tego od kogo wychodzi. Wzrusza się na filmach, gdzie miłość zwycięża!

Michał Paluch

dr Michał Paluch, wychowanek Pałacu Młodzieży i Szkoły Podstawowej nr 15 w Katowicach, (upaćkany klejem do drewna w dziecięcej stolarni i mały myśliciel z sali „do ZPT” Zajęć Praktyczno-Technicznych). Chłopak szwendający się po podwórkach i placach śródmiejskich kamienic i bloków – członek bandy podwórkowej, pseudonimy: „Siwy” i „Palec”. Ochoczo spacerujący z dziadkami po parkach i ogrodach, dziś rodzic, spacerujący z kolejnym pokoleniem. Obserwator i krytyk polskiego „klepiska”, aktualnie akademickiego „folwarku”. Wieloletni praktyk pedagogii ulicy i lasu. Inicjator i współorganizator wydarzeń publicznych, w tym festiwalu Freestyle City (w latach 2010-2013). Współautor książki: „Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego” (2021), redaktor „Słownika Wyrazów Ratujących Życie”(2023). Tytuł ostatniego artykułu naukowego, przygotowywanego właśnie do publikacji to: „Pedagogia noża - studium przypadku mitu personalnego męskości i dzikości.” Nagradzany tytułami: „Gwiazda Możliwości” w Krakowie; „Mistrz Pedagogii” w Łodzi; „Jestem ZAP-aleńcem” w Warszawie. Poza pracą badawczą, prowadzi niedaleko Warszawy, leśną Osadę pedagogiczną dla przedszkola, szkoły podstawowej i średniej.

Katarzyna Zych

Z wykształcenia nauczyciel geografii i biologii oraz pedagog specjalny (oligofrenopedagog, terapeuta autyzmu). Od ośmiu lat wychowawca i nauczyciel Montessori w Katolickiej Szkole Podstawowej Montessori w Krakowie. Nieustannie poszukuje obszarów do rozwijania siebie w zakresie tej pedagogiki i nie tylko. W szkole znana nie tylko jako specjalistka od przyrody, ale także od wszelkich urządzeń elektronicznych, stąd też duży zasób informacji o niekorzystnym wpływie mediów cyfrowych na rozwój młodego człowieka. Prywatnie kocha gotować i jeść (nie wiadomo, co bardziej), uwielbia podróżować po Polsce (i nie tylko) oraz czytać książki (kryminały i reportaże).

Janusz Wardak

Doradca edukacyjny, mentor i trener. Współzałożyciel i prezes Stowarzyszenia Akademia Familijna. Autor publikacji poświęconych wychowaniu dzieci, miłości małżeńskiej i życiu rodzinnemu; stały gość audycji „Wychowywać, ale jak?” w Radiu Warszawa. Pomysłodawca inicjatywy „Mniej ekranu, więcej rodziny”. Był wicedyrektorem ds. wychowawczych szkoły dla chłopców „Żagle” Stowarzyszenia „Sternik” w Warszawie. Ekspert i prelegent Forum Tato.Net. Szczęśliwy mąż i ojciec dziesięciorga dzieci.

Agnieszka Taper

Socjolożka, doświadczona edukatorka medialna.
Od kilkunastu lat prowadzi zajęcia z zakresu edukacji medialnej z
dziećmi oraz dorosłymi z zakresu bezpieczeństwa w sieci, higieny
cyfrowej, faktów i mitów na temat gier cyfrowych i zachowań ryzykownych
w cyberprzestrzeni.
Autorka książki "Twoje dziecko w sieci. Przewodnik dla czasami
zdezorientowanych rodziców" wydanej nakładem Wydawnictwa Literackiego,
autorka i współautorka książek, opracowań metodycznych oraz artykułów z
zakresu edukacji medialnej i socjologii Internetu.
Członkini Polskiego Towarzystwa Badania Gier oraz Polskiego Towarzystwa
Edukacji Medialnej.
Ekspertka i trenerka w Fundacji Bonum Humanum.

Michał Kot

Socjolog i matematyk, ekspert ds. polityki rodzinnej i społecznej, doświadczony menedżer i doradca biznesowy. Były Dyrektor Instytutu POKOLENIA,
mąż i ojciec piątki dzieci.

Andrzej Koc

Andrzej Koc – profilaktyk i socjoterapeuta, realizator programów profilaktycznych, w których wspiera młodzież, rodziców i nauczycieli w przeciwdziałaniu zachowaniom ryzykownym. Autor serii programów profilaktycznych SPINACZ, które przekładają teorię na praktykę, dając ludziom impuls do odkrywania sensu życia i realizacji marzeń bez smartfona w roli głównej.

Klaudia Rosińska

Medioznawca, pedagog, teolog. Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej, odbyła także półroczny staż badawczy w Uniwersytecie w Toronto. Adiunkt w Akademii Kultury Społecznej i Medialnej. Autorka książek na temat dezinformacji, zwłaszcza publikacji „Fake news. Geneza, istota, przeciwdziałanie” oraz artykułów naukowych na temat psychologicznej podatności na dezinformację.
Od 2022 do 2024 roku ekspert ds. przeciwdziałania dezinformacji w NASK Państwowym Instytucie Badawczym oraz analityk w Centrum Badań nad Bezpieczeństwem w Akademii Sztuki Wojennej. Jej zainteresowania analityczne oraz badawcze koncentrują się wokół następujących obszarów: analiza jakościowa przekazów medialnych, techniki manipulacji w mediach, rosyjskie i chińskie operacje wpływu, podatność na dezinformację w wymiarze indywidualnym i społecznym, budowanie kompetencji informacyjnych w społeczeństwie obywatelskim, wpływ rozwoju technologicznego na rozwój poznawczy człowieka i przemiany społeczne, rozwój złośliwej AI.

Adam Walas

Adam Walas
Edukator, trener nauczycieli, twórca Platformy Edukacyjnej Nauczycieli

Od ponad 10 lat wspiera nauczycieli w skutecznym nauczaniu i wychowaniu młodzieży w dobie cyfrowych wyzwań. Założyciel Platformy Edukacyjnej Nauczycieli – ogólnopolskiej przestrzeni szkoleniowej, z której korzystają tysiące pedagogów poszukujących konkretnych narzędzi i nowoczesnych metod pracy z uczniem. Prowadzi szkolenia Rad Pedagogicznych w całej Polsce, specjalizując się w tematach prawa, edukacji cyfrowej, profilaktyki e-uzależnień oraz budowania autorytetu nauczyciela w czasach wszechobecnych ekranów.
W swojej pracy łączy refleksję nad systemem edukacji z praktyką szkolną. Wierzy, że świadomy, dobrze przygotowany nauczyciel to najlepsza profilaktyka fonoholizmu i nadmiaru bodźców cyfrowych.

Łukasz Buksa

Dr Łukasz Buksa OFM jest doktorem nauk społecznych w zakresie socjologii i adiunktem na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Jest także muzykiem, wokalistą i instruktorem snowboardu. Jest autorem książki na temat uzależnienia od smartfonów oraz serii artykułów naukowych dotyczących korzystania ze smartfonów, a także zjawiska cyfrowej religii. Jego zainteresowania badawcze obejmują psychologiczne i duchowe aspekty korzystania ze smartfonów oraz nowoczesne formy cyfrowej religii. Kieruje projektem #HumanePhone (Uniwersytet Jagielloński, Kraków, 2024), interdyscyplinarną międzynarodową inicjatywą badawczo-edukacyjną skoncentrowaną na nawykach smartfonowych. Jego najnowszy projekt badawczy i współautorska książka koncentrują się na współczesnych smartfonowych nawykach. Najnowsza książka, napisana wspólnie z prof. Magdaleną Hodalską i zatytułowana Przewinięci. Smartfon w polskiej codzienności. Przeglądanie telefonu w świetle badań empirycznych, została opublikowana w otwartym dostępie przez Uniwersytet Jagielloński w 2025 roku.

Dorota Gross

Fundatorka i współzałożycielka Fundacji KODO, której celem jest edukacja emocjonalna i cyfrowy dobrostan człowieka. Aktywistka i propagatorka ekologii i nauki oraz kultury cyfrowej w szkołach.

Andrzej Kobiałka

Doktor nauk społecznych, adiunkt w Instytucie Spraw Społecznych i Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Prowadzi badania z zakresu bezpieczeństwa społecznego, zagrożeń w środowiskach lokalnych, profilaktyki społecznej oraz świadomości problematyki społecznej świata realnego i wirtualnego. Pełni również ważne funkcje społeczne tj., członkiem Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz certyfikowanym przez PARPA specjalistą d/s profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w lokalnych środowiskach. Jako profilaktyk, pedagog, trener pracuje nadto z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Jest certyfikowanym realizatorem rekomendowanych programów profilaktycznych Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Aktywnie uczestniczył jako członek w Zespole Projektowym Centrum Usług Społecznych, którego zadaniem było koordynowanie, dokumentowanie i nadzór merytoryczny nad prawidłową realizacją projektu ,,Centrum Usług Społecznych w Myślenicach”. W roku 2020 był członkiem/ekspertem grupy roboczej ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży w Internecie w Ministerstwie Cyfryzacji w Warszawie. Członek Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w Warszawie. W roku 2020 odznaczony Medalem Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania.

Marta Puciłowska-Schielmann

Marta Puciłowska-Schielmann - Wiceprezeska Fundacji "Instytut Cyfrowego Obywatelstwa". Kulturoznawczyni, działaczka społeczna i doświadczona trenerka w zakresie umiejętności cyfrowych, cyfrowego dobrostanu i odporności psychicznej. Współautorka ogólnopolskich raportów dotyczących kondycji psychicznej młodych i dorosłych pracujących w edukacji, współtwórczyni ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjnych wspierających zdrowie psychiczne i odporność psychiczną młodych i dorosłych w kontekście wyzwań cyfrowych, dezinformacji, budowania relacji. Tłumaczka ustna. Przez 10 lat związana z Fundacją Szkoła z Klasą, wcześniej z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Trenerka organizacji „TechSoup”.

Katarzyna Nowicka

Katarzyna Nowicka
Pracuje w Stowarzyszeniu Twoja Sprawa, które specjalizuje się w ochronie dzieci przed pornografią. Prowadzi portal opornografii.pl - to jedyna taka platforma w Polsce, gdzie w jednym miejscu zgromadzone są informacje na temat skali kontaktu dzieci z pornografią i możliwych tego konsekwencji. To wywiady ze specjalistami, poradniki, raporty i wyniki najnowszych badań. W ramach pracy w Stowarzyszeniu Twoja Sprawa Katarzyna Nowicka prowadzi też szkolenia dla rodziców i pedagogów „Jak chronić dziecko przed pornografią?”.

Maciej Sztorc

Maciej Sztorc nauczyciel dyplomowany od 2024 roku pełniący funkcję dyrektora Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Komisji Edukacji Narodowej w Lublinie. Wcześniej, od 2021 roku, był wicedyrektorem tej instytucji, a swoją karierę zawodową związał z Biblioteką dwie dekady temu, pracując w Wydziale Informacji i Informatyzacji. W latach 2015-2019 auditor wewnętrzny oraz Pełnomocnik do sprawa Systemu Zarzadzania Jakością ISO 9001:2015 w PBW w Lublinie.
Jest absolwentem Informacji naukowej i bibliotekoznawstwa na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Organizacji i zarządzania oświatą na Wyższej szkole Humanitas w Sosnowcu . W swojej pracy skupia się na nowoczesnych technologiach informacyjnych w bibliotekarstwie oraz higienie cyfrowej młodego pokolenia. Prowadząc warsztaty dla nauczycieli bibliotekarzy i zajęcia edukacyjne dla uczniów propaguję rozwijanie kompetencji cyfrowych. Bibliotekarz systemowy pełniący również funkcję administratora strony internetowej PBW w Lublinie oraz jej profili w mediach społecznościowych.
Jego działalność łączy pasję do edukacji, kultury i nowoczesnych technologii, co czyni go ważną postacią w środowisku bibliotekarskim i edukacyjnym regionu.

Agnieszka Tajak-Bobek

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, w którym ukoń¬czyła studia doktoranckie i obroniła pracę doktorską w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Na Uniwersytecie Jagiellońskim w Kra¬kowie ukończyła również studia magisterskie na kierunku pedagogika resocja¬lizacyjna, a także zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym. Obecnie studentka piątego roku psychologii. Ponadto ukończyła m.in. kurs trenerski Treningu Zastępowania Agresji, kurs Artetera¬pii, czy warsztaty mediacji
i negocjacji. Stypendystka Ministra Nauki i Szkol¬nictwa Wyższego.

Główne zainteresowania badawcze: profilaktyka, psychologia, pedagogika resocjalizacyjna, bezpieczeństwo w sieci, problematyka podejmowania decyzji i spostrzegania ryzyka, terapia poznawczo-behawioralna, trening zastępowania agresji, arteterapia, psychoterapia, zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym, badania jakościowo-ilościowe.

Obecnie adiunkt w Instytucie Zarządzania i Spraw Społecznych Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Członek Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej, Członek Zespołu Pedagogiki Medialnej Komitetu Nauk Pedago¬gicznych Polskiej Akademii Nauk, Członek redakcji czasopisma Labor et Educatio.

Organizator licznych projektów profilaktycznych, warsztatów i szkoleń skierowanych do dzieci, młodzieży i dorosłych.

Monika Przybysz

Medioznawczyni, teolożka
Dr hab. prof. UKSW; specjalista ds. public relations, crisis management, reklamy i marketingu medialnego, medioznawca i teolog.

Nagrodzona przez Prezesa Rady Ministrów RP za doktorat w 2008 r. Ukończyła ze Złotą Odznaką studia podyplomowe w Uniwersytecie Warszawskim z public relations.

Kierownik sekcji public relations w Polskim Towarzystwie Komunikacji Społecznej. Współorganizator corocznych warsztatów dla rzeczników prasowych zakonnych i diecezjalnych od 2008 roku. Laureatka nagrody branży public relations „PRoton 2013”.

Od 2016 roku członek Grupy Roboczej ds. etyki i standardów odpowiedzialnego prowadzenia biznesu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju; od 2018 r. członek Grupy Roboczej ds. Społecznej Odpowiedzialności Uczelni w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Od 2019 r. przedstawiciel Rzeczypospolitej Polskiej w zespole roboczym Social Dimension w pracach Bologna Follow-Up Group w ramach Bologna Process.

Michał A. Michalski

Adam Zych

Jagoda Idzik

Jagoda Idzik – pedagożka, socjoterapeutka, trenerka grupowa Treningu Zastępowania Agresji. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym oraz ich rodzicami i opiekunami. Ukończyła szkolenie specjalistyczne z problematyki przeciwdziałania uzależnieniom, studium przeciwdziałania przemocy domowej, a także międzynarodowy cykl szkoleń z obszaru pracy z dziećmi i młodzieżą doświadczającymi porzucenia i przemocy. Na co dzień pracuje w Fundacji Sempre a Frente gdzie jest członkinią zarządu, a także odpowiada za grupy terapeutyczno- rozwojowe dla młodzieży, prowadzi warsztaty i konsultacje dla rodziców i specjalistów z obszaru zdrowia psychicznego młodych osób oraz odpowiada za tematykę związaną ze Standardami Ochrony Małoletnich.

Iga Balicka-Muzyczuk

Iga Balicka-Muzyczuk - Psycholożka, seksuolożka. Absolwentka specjalności psychologia kliniczna i neuropsychologia Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej oraz studiów podyplomowych na kierunku seksuologia kliniczna Uniwersytetu SWPS. Ukończyła m.in. stopień podstawowy i zaawansowany szkolenia z zakresu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, program rozwoju kompetencji trenerskich, szkolenie na temat przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz pracy systemowej z rodzinami. Zrealizowała kurs edukacji antydyskryminacyjnej dla początkujących organizowany przez Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej. Posiada doświadczenie w prowadzeniu warsztatów i szkoleń dla różnych grup oraz w pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi i młodzieżą.

Aleksandra Kulik

Aleksandra Kulik - Prezeska Fundacji Sempre a Frente, od 2014 roku związana z organizacjami społecznymi. Psycholog, doradca zawodowy, trenerka kompetencji społecznych i cyfrowych, zrealizowała kilkadziesiąt projektów ze środków unijnych. Absolwentka Szkoły Liderów PAFW. Jedna z inicjatorów procesu starań o tytuł Europejskiej Stolicy Młodzieży, członkini Narodowej Rady Rozwoju ds. Młodzieży i współzałożycielka Krajowej Koalicji na Rzecz Pracy z Młodzieżą. Głęboko wierzy w moc edukacji pozaformalnej i wzmacniania pozycji młodych ludzi w życiu społecznym.

Guests

Agenda

Partners

Partners

Volunteering

Fill out the form and become part of the volunteer team

If:

you want to be part of an inspiring initiative, that contributes to education and awareness on the important issue of children and young people's addiction to screens,

you want to help reach a wide audience of the event,

you want to to support the organization of the "Attention! Smartphone" conference with your activity.

Then we are looking for YOU!

    Event

    location

    Lublin Conference
    Center
    Artura Grottgera 2,
    20-029 Lublin

    see on the map >

    Dwonloadable

    materials

    Press release