speaker-photo

Catherine L’Ecuyer

Jest Kanadyjką, obecnie mieszkającą w Barcelonie z czwórką dzieci.Posiada tytuł MBA z IESE Business School, oficjalny tytuł European Master of Researchoraz doktorat z edukacji i psychologii. W szwajcarskim czasopiśmie Frontiersin Human Neuroscience opublikowano jej artykuł "The Wonder Approach to Learning", który uczynił jej pracę dyplomową nową hipotezą/teorią uczenia się. W 2015 r. otrzymała nagrodę Pajarita od Hiszpańskiego Stowarzyszenia Producentów Zabawek za promowanie kultury zabawy w mediach, a w 2020 r. została honorowym członkiem Hiszpańskiego Stowarzyszenia Montessori (Association Montessori Española). Została zaproszona do wystąpienia przed Komisją Edukacji Kongresu Deputowanych Hiszpanii oraz na Drugi Szczyt Edukacyjny organizowany przez Komisję Europejską. Była konsultantem rządu stanu Puebla w Meksyku w zakresie reformy przedszkolnej, była częścią grupy zadaniowej dla rządu hiszpańskiego w sprawie korzystania z technologii cyfrowych przez nieletnich oraz uczestniczyła w raporcie dla CERLALC (UNESCO) na temat korzystania z mediów cyfrowych w dzieciństwie. Jest badaczką i autorką wielu publikacji naukowych na temat edukacji Montessori, a także kilku książek i artykułów na temat edukacji w ogóle, w tym It Looks Betterin 3D, na temat wykorzystania technologii cyfrowych w dzieciństwie i okresie dojrzewania oraz The WonderApproach, opublikowanych w ośmiu językach i 60 krajach. W 2021 r. Editorial Espasaopublikowało jej książkę Conversaciones con mi maestra [Rozmowy z moją nauczycielką],esej w formie sokratejskiego dialogu na temat pochodzenia metod, które można dziś znaleźćw klasach.Obecnie współpracuje z Mind-Brain Group na Uniwersytecie Nawarry i jest felietonistką wróżnych serwisach informacyjnych, w tym El País, La Vanguardia i El Mundo w języku hiszpańskim oraz The Huffington Post w języku francuskim. Jest założycielką i dyrektoremFundación CLE, organizacji non-profit zajmującej się promowaniem edukacji klasycznej.