speaker-photo

Catherine L’Ecuyer

Jest Kanadyjką, obecnie mieszkającą w Barcelonie z czwórką dzieci.Posiada tytuł MBA z IESE Business School, oficjalny tytuł European Master of Researchoraz doktorat z edukacji i psychologii. W szwajcarskim czasopiśmie Frontiersin HumanNeuroscience opublikowano jej artykuł "The Wonder Approach to Learning", który uczynił jejpracę dyplomową nową hipotezą/teorią uczenia się. W 2015 r. otrzymała nagrodę Pajarita odHiszpańskiego Stowarzyszenia Producentów Zabawek za promowanie kultury zabawy wmediach, a w 2020 r. została honorowym członkiem Hiszpańskiego StowarzyszeniaMontessori (Association Montessori Española). Została zaproszona do wystąpienia przedKomisją Edukacji Kongresu Deputowanych Hiszpanii oraz na Drugi Szczyt Edukacyjnyorganizowany przez Komisję Europejską. Była konsultantem rządu stanu Puebla w Meksykuw zakresie reformy przedszkolnej, była częścią grupy zadaniowej dla rządu hiszpańskiego wsprawie korzystania z technologii cyfrowych przez nieletnich oraz uczestniczyła w raporciedla CERLALC (UNESCO) na temat korzystania z mediów cyfrowych w dzieciństwie.Jest badaczką i autorką wielu publikacji naukowych na temat edukacji Montessori, a takżekilku książek i artykułów na temat edukacji w ogóle, w tym It Looks Betterin 3D, na tematwykorzystania technologii cyfrowych w dzieciństwie i okresie dojrzewania oraz The WonderApproach, opublikowanych w ośmiu językach i 60 krajach. W 2021 r. Editorial Espasaopublikowało jej książkę Conversaciones con mi maestra [Rozmowy z moją nauczycielką],esej w formie sokratejskiego dialogu na temat pochodzenia metod, które można dziś znaleźćw klasach.Obecnie współpracuje z Mind-Brain Group na Uniwersytecie Nawarry i jest felietonistką wróżnych serwisach informacyjnych, w tym El País, La Vanguardia i El Mundo w językuhiszpańskim oraz The Huffington Post w języku francuskim. Jest założycielką i dyrektoremFundación CLE, organizacji non-profit zajmującej się promowaniem edukacji klasyczne